קצת על ג'פטו

אז אותי (דניאל רובין) כבר הכרתם (ואם לא, אפשר לקרוא עלי כאן) – אבל בואו ואגלה לכם סוד: אני לא אמיתי!

רגע, מה?! מה הולך כאן???

ובכן, אני פרסונה. מה זה אומר? שאני דמות פיקטיבית. אני לא באמת קיים.
פרסונה היא דמות דמיונית שעומדת במספר מאפיינים מוגדרים מראש. יצרו אותי כדי להתאים מוצר/שירות עבור קהל מאוד מסוים (צלמים).
יש לי מראה, יש לי גיל, יש לי מקצוע. יש לי אופי, אני אוהב דברים מסוימים, ודברים אחרים פחות.
יש לי סגנון מסוים ואפילו קרובת משפחה (קוראים לה דנה רובין, היא כותבת תוכן ואפשר לראות עליה כאן).
אני בעצם פינוקיו – לא אמיתי אבל עם סיפור מלא מאחורי. ואם אני פינוקיו בואו נדבר על הג'פטו שלי – שמעון שומרון.

ה-למה?

שמעון אוהב לצלם, ממש. גם מרחפנים, גם מהקרקע. אבל הוא עושה את זה כתחביב בלבד.
עקב תחביבו שמעון נמצא הרבה בפלטפורמות שעוסקות בצילום, ומשהו חזר והציק לו בהתנהלות שלו בזירות השיתופיות – הוא ראה שוב ושוב צלמים ללא תיק עבודות ראוי שעוזר לעסק שלהם כעצמאים מאוד עסוקים <- זה מה ששמעון בעצם עושה למחייתו, יחד עם חן זוגתו ושותפתו לחיים – הם מקימים נכסי תוכן ברשת עבור לקוחות עצמאיים בכל מיני גוונים של עשיה. הם בעלי לימונדה – סטודיו לנוכחות ברשת ובאמצעות העסק הקטן והבוטיקי שלהם הם עוזרים לעסקים קטנים כמוהם לנצל את הכוח הרב של הרשת כדי לקדם את העיסוק שלהם.

ה-איך?

לפרויקט הזה שמעון ניגש מספר פעמים עד שהגיע לבשלות. ישנן המון תבניות צילום מוכנות שם בחוץ, והמשותף לרובן הוא שהן לא נעשו בשיתוף עם צלמים. כלומר הן אולי יפות במבט ראשון, אבל לא ממש מתוכננות לשרת מטרות אמיתיות. יש גריד גלריה (מוגזם הטוען אלף תמונות ענקיות שאף גולש לא יטרח לשבת ולחכות להן להופיע), האפקטים נראים נורא במובייל (הידעתם שלאתר שלכם מעל 60% כניסות יהיו מהמובייל) ועל עברית בכלל אין מה לדבר? אז מה עושים?
ובכן המצליחים והמסודרים כלכלית פונים לעיצוב ובניה אישית מותאמים להם. גם שמעון וחן עושים את זה (אפשר לראות פרטים כאן) ואם נפלתם על אנשי מקצוע טובים וקשובים לצרכים שלכם שידעו לאפיין היטב את הנכס שלכם – תצא לכם פנינה ייחודית לכם – הבעיה העיקרית? המחיר גבוה, ולעיתים מאוד. למעשה לפרויקטים שכאלה ניגשים כבר אחרי שהיה כבר נכס דיגיטלי שגדל וצמח ויש הבנה שצריך להשקיע בגדילה. ולכם? אתם לא התחלתם מ-5 עדשות בתיק, ממצלמת דור אחרון, אתם צמחתם לשם. האם זה אומר שהמצלמה הראשונה שלכם חייבת להיות נוראית? ובכן לא.

קודם שמעון היה צריך למצוא צלמת אמיתית לעבוד איתה. הוא עשה זאת כי הוא רצה לבנות מוצר שמבוסס על צרכים אמיתיים ושנותן תמורות אמיתיות בהתנהלות היומיומית של אשת המקצוע.
לדוגמה:

  • דרכים נוחות ליצירת קשר, גם באופן מתועד למייל וגם באופן מיידי לוואצאפ/מסנגר.
  • קישור לרשתות החברתיות שבהן היא נמצאת ביומיום
  • תצוגה נוחה של הפרטים שחשוב לדעת לפני שעוברים לתקשורת 1 על 1.
  • עיצוב מחמיא ומהודק שעובד היטב גם במובייל וגם עבור תוכן בעברית

שמעון מצא צלמת שכזו ועבד איתה מספר חודשים בלימוד והבנה של צרכיה האמיתיים. ניתן לראות את התוצאה כאן. בעזרת הפרויקט שמעון יכל לאפיין אתר של צלם עובד, כזה שמתפעל עסק עם מטרות, וצריך מערכת תומכת שממשיכה לעבוד בזמן שהוא ישן.
מהתובנות ששמעון ניתח נולדתי אני – דניאל רובין, צלם רב תחומי, וסביב הפרסונה שאני עוצב ונבנה האתר הזה.
עכשיו שמעון יכול להציע למכרים צלמים אתר תיק עבודות על בסיס התבנית הזו במחיר מוזל.

ה-מה?

אתר עם מערכת ניהול תוכן מוכן מראש, מותאם ומתוכנן עבור עסקי צילום עצמאיים על גווניהם השונים. והקטע היפה? במחיר נגיש מאוד, כי הוא כבר מוכן ברובו. איך הופכים אותו לשלכם? שמעון מחליף צבעים, מחליף תמונות, מחליף תכנים (התמונות והתכנים שלכם) והנה אתר מלוטש שנראה כאילו נתפר בדיוק למידותיכם (אבל עולה חצי מכך).
פרטים נוספים על העסקה (מחירים, תנאים וכו'…) ניתן למצוא כאן

עלי

מתעד רגעים

אני דניאל רובין, צלם מקצועי שעוסק במגוון רחב של תחומי צילום. אני בעל נסיון רב בעבודה יחידנית עם אנשים ובצוותים של הפקות גדולות. אני תמיד אשאף להציג את זווית המבט הייחודית שלכם דרך העדשה שלי.
אה, ואני גם לא אדם אמיתי!

מהאינסטגרם

@האינסטגרם.שלי

בואו נשמור על קשר!

הצטרפו לרשימת התפוצה במייל ותיהיו הראשונים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, טיפים ומלא מידע שימושי בנושאי צילום.

חדשים בבלוג

האם הפוסט עזר לכם? שתפו עם חברים!

רוצים לשאול? להגיב? או לזרוק מלה בנושא?

על המחבר:
דניאל רובין

דניאל רובין

אוהב טיולים, ואיש של שטח. העבודה שלי היא להציג אתכם ואת העסק שלכם באופן המחמיא ביותר. אני בעל וותק של מעל 12 שנה בתחומי הצילום השונים. יש לי נסיון רב בעבודה מול אנשים ובהשתלבות בצוותי הפקה מורכבים. דרך אגב, אני לא באמת איש אמיתי!

בואו נשמור על קשר!

הצטרפו לרשימת התפוצה במייל ותיהיו הראשונים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, טיפים ומלא מידע שימושי בנושאי צילום וטיולים בארץ ובחו"ל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים באותו נושא

Scroll to Top