למה (גם) צלם צריך בלוג?

צילום = תמונות. בשביל תמונות יש לי אינסטגרם, ואפילו דף עסקי בפייסבוק.
טוב לי שם, עושים לי לייקים לתמונות, מה אני צריך לנהל בלוג?
למי יש זמן לנהל יומן? אני רוצה לעבוד, לא לנהל יומנים.

שיווק באמצעות תוכן

אנחנו חיים בעידן שבו יש רוויה והצפה של נותני שירותים בכל התחומים.
רוצים דוגמה? כנסו לפייסבוק לפוסט שהכותרת שלו "אני מחפשת צלם לחתונה, המלצות וכו וכו.." ותראו את הרשימה האינסופית של התגובות שבעצם לא אומרות כלום חוץ משם.
ואם ניכנס לחלק מהשמות אז נראה גריד תמונות שאנחנו חושבים שהוא הכי יפה בעולם – אבל האמת היא שללקוח הפוטנציאלי שראה לפנינו 10 תמונות דומות, ואחרינו 10 תמונות דומות, אנחנו בדיוק באותו הסטטוס מול כולם – מה שמשאיר את ההחלטה לתמחירית בלבד. מי גובה כמה, ומי מנצח? מי שגובה הכי פחות – כי זה המדד היחידי בהצפה שכזו. וזה לא מדד שאנחנו מעוניינים להיות בו, כי אנחנו לא רוצים להיות הכי זולים.
אנחנו לא רוצים לקוות ש"יפלו" עלינו ומקסימום נהיה ברגע הנכון בזמן הנכון שמישהו תייג אותנו (או יותר גרוע, תייגנו את עצמנו).
כאן מקצוע הצילום הופך להיות דומה להרבה מקצועות אחרים (למרות שצלמים אוהבים לחשוב שהם מיוחדים, כל המקצועות מיוחדים בדרכם, אבל דומים בשלל דרכים אחרות, עסקיות בעיקר) – לקוח שכבר יש לו הכרות איתנו, שכבר תרמנו לו משהו, שכבר עזרנו לו איכשהו – יהיה בסבירות גבוהה יותר להנעה מולנו לכשיצטרך. איך עושים זאת ? באמצעות תוכן.
בטוח נתקלתם בסרטונים / מאמרים / פוסטים על "5 הדרכים הטובות ביותר ל…" או "מה חשוב לדעת ביום החתונה…" – מה מטרתם אתם חושבים? מטרתם היא לענות על שאלות שחוזרות על עצמן באמצעות תשובות שנותנות ערך לקורא ובכך מבססות הכרות איתכם, עוד לפני שהלקוח הופך ללקוח פוטנציאלי, וכאן הבלוג נכנס לתמונה:
אתם מבינים, בלוג לא חייב להיות "יומן" או "אישי", בלוג הוא מקום לתוכן. הוא יכול להכיל מאמרים מקצועיים, טיפים, האקים, כתבות שמבססות אתכם כיודעי דבר – כמומחים בתחומכם, כאוטוריתה.
תכנסו לראש של לקוח, הוא לא צלם, אין לו יכולת מקצועית לדעת על פי 32 תמונות שיראה שהנה זה צלם שמבין עניין או לא מבין עניין. לעומת זאת כשלצד גלרית התמונות הוא יראה תכנים עמוקים שעוסקים בצילום, כבר אז מצג האוטוריתה שלכם בתחומכם ישחק תפקיד בתפיסה של הלקוח לגבי המיצוב שלכם, לגבי הרצינות שלכם ולגבי ההבנה שלכם בעיסוק הצילום.

אוקיי, אבל אני יכול לכתוב פוסטים בפייסבוק

נכון, אבל פוסטים בפייסבוק הם לא שלכם. הם של פייסבוק.
כתבתם פוסט היום? מחר הוא יעלם וכבר לא יניב לכם קהל חדש לעשיה שלכם.
בבלוג בבעלתוכם – בגלל אופי ה-SEO זה עובד הפוך: ככל שהזמן עובר ויותר אנשים מקבלים ערך מהפוסט שלכם , אתם עולים במדרגות תוצאות החיפוש. ככה שפוסט שעבדתם עליו היום, יביא לכם תנועה לאתר בעוד חצי שנה וגם בעוד שנה וחצי כשכבר לגמרי שכחתם ממנו. למה? כי אם הוא עונה טוב על שאלה שלקוחות שלכם יכולים לשאול, הוא מביא להם ערך – וגוגל רוצה להביא ערך, אז הוא יקדם אתכם – עוד ועוד.
נכון, אפשר גם לתחזק ערוץ יוטיוב למופת, אבל הפקה תמידית של וידאו בכמויות היא אתגר לא פשוט להתמיד בו. ומה יפה ? שגם אם אתם בוחרים לתחזק ערוץ יוטיוב – אתם יכולים למנף את הבלוג שלכם איתו (עשיתם סרטון הדרכה? מעולה, תתמללו אותו ותהפכו אותו לפוסט, ובנוסף בגוף המאמר באתר – תטמיעו בקלות את הוידאו מיוטיוב – והנה אתם מנצלים את כל הפלטפורמות מכל הכיוונים.

אז איך עושים את זה?

מתחילים בלאסוף שאלות

אם זה בקבוצות בפייסבוק (לדוגמה שעוסקות בצילום), מהר מאוד תזהו שאלות שחוזרות על עצמן – אם שאלה חוזרת על עצמה הרבה זה אומר – שהרבה אנשים מתעניינים בנושא המדויק הזה, זה אמור לשים לכם נורה שזה נושא חם לכתוב עליו.

תיעזרו בגוגל

חפשו מה אנשים מחפשים בגוגל , תתחילו להקיש בשורת החיפוש נושא שקרוב אליכם ותראו אילו השלמות גוגל מציע לכם לשאלה – ההשלמות שלו מבוססות על מה שאנשים חיפשו וכך אתם יודעים שמישהו ממש התעניין בזה.

למה אני מברבר? בואו נראה דוגמה

ניקח נושא כמו צילום HDR, כי אנחנו רואים שיש הרבה התעסקות איתו בקבוצות צילום, וגם יש הרבה התייחסויות אליו בגוגל או באתרים בעולם הצילום.
היות ואנחנו לא קוסמים שעלינו על נושא חם במיוחד מבלי שמישהו נגע בו – נרצה לעשות משהו שנקרא "זנב ארוך" לנושא. זה אומר שנרצה למקד אותו, כדי להיות ספציפים יותר ובכך נוכל "לדלג" מעל התחרות. לדוגמה בצילום HDR : בואו נדבר על צילום HDR ברחפן.

מאמר מקיף לדוגמה שכתבנו על הנושא הוא:

איך לצלם ולהפיק תמונות HDR (טווח דינמי רחב) נהדרות עם הרחפן DJI שלכם
לינק למאמר המקיף אם מעניין אתכם

רואים את האלמנט של זנב ארוך? (כותרת מאוד ממוקדת ומפורטת)

מספיק שמישהו יחפש בגוגל HDR רחפן והתוצאה של המאמר שלנו כבר תהיה שם למעלה (אגב לא תמיד אנחנו נהיה ממש ראשונים, אבל השאיפה היא להופיע איפשהו בגבולות העמוד הראשון)

דרך התוצאה הזו – מי שמתעניין בטכניקות צילום יכול להכנס למאמר, שם נראה לו גם באמצעות טקסט וגם באמצעות ווידאו (יוטיוב…) איך להשיג את מה שהוא ביקש לדעת.
כשהגולש נמצא אצלנו בעמוד הוא כבר חווה את הידיעה שלנו בתחומי הצילום, על הדרך גם נציע לו מאמרים נוספים, ובנוסף נציע לו להרשם לרשימת התפוצה שלי. רואים איך אנחנו מדברים כבר ממקום הרבה יותר מקצועי עם הגולש? ולא עוד שם עם כמה תמונות ששמו כתשובה בפוסט בפייסבוק.
* בנוסף, כאמור, הפוסט הזה לא הולך לשום מקום. הוא ממשיך להביא לנו תנועה בזמן שאנחנו ישנים, אוכלים, עובדים.

בונוס – יש לכם תשובה מעמיקה בשלוף

אם נחזור לתחומי הפייסבוק – ומישהו שואל שאלה, ואתם הכנתם מאמר מקיף ועשיר שעוסק בשאלה הזו, תראו איך בקלות התשובה שלכם הופכת להיות בליגה אחרת לגמרי מרוב התשובות שמעליכם ומתחתיכם. גם אם יש לכם סרטון מעולה מוקלט ביוטיוב, פייסבוק לא אוהבת לינקים מיוטיוב, מאוד לא אוהבת, אבל אם הסרטון של היוטיוב מוצג אצלכם בבלוג, פייסבוק לא יודעת שבעצם הראתם לגולש יוטיוב.

אתם כמובן לא צריכים לכתוב על רחפנים, או על HDR. תמיד תחשבו מה הנושאים שצריכים לעניין מישהו שהוא לקוח עתידי שלכם. איפה אתם פוגשים אותו לפני הפוסט ההא שלו "אני מחפש צלם" , המטרה שלכם היא כשהוא יחפש צלם, הוא כבר יכיר אתכם כאוטוריתה של צילום בתחומכם, ואת זה אפשר לבנות באמצעות בלוג תוכן (שיכול להכיל הן טקסט, והן תמונות, והן וידאו).

למעשה, אחרי שקראתם את השיטה … תסתכלו על הפוסט הזה ותראו מה קורה?

  • הכנתי תשובה מעמיקה מראש
  • העמוד הזה יאונדקס על ידי גוגל וצלמים שיתהו למה הם צריכים בלוג בשלב מסוים יתחילו לקבל אותו
  • אם אתקל בפייסבוק בדיון על האם צלם צריך אתר או שאינטסטגרם מספיק לו – יהיה לי לינק ישיר ומעמיק לשים שם. והנה העניין הסודי והיפה, למרות שרק אחד שאל בפוסט, בפועל – כולם יראו את הלינק ואקבל כניסות מרובות לבלוג, לאתר, לנכס שלי. חלקם גם יהפכו ללקוחות בהמשך הדרך כי התחלתי באופן פאסיבי לחלוטין תהליך של הכרותם אותי.

דוגמאות לנושאים שאתם יכולים לכתוב עליהם וישרתו אתכם:

  • כמה עולה אמור לעלות יום צילום?
  • הפקה של סרטון תדמית, מה כדאי לקחת בחשבון?
  • טרנדים בצילום חתונות ששווה לשדרג בארוע שלכם
  • מה חשוב לדעת כשמזמינים צלם רחפן?
  • 5 טעויות נפוצות בימי צילום עם ילדים

למעשה אין גבול לנושאים, וכל נושא באתר התוכן שלכם שעוסק בצילום מוסיף למיצוב האוטוריתה שלכם בתחומכם.

עלי

מתעד רגעים

אני דניאל רובין, צלם מקצועי שעוסק במגוון רחב של תחומי צילום. אני בעל נסיון רב בעבודה יחידנית עם אנשים ובצוותים של הפקות גדולות. אני תמיד אשאף להציג את זווית המבט הייחודית שלכם דרך העדשה שלי.
אה, ואני גם לא אדם אמיתי!

מהאינסטגרם

@האינסטגרם.שלי

בואו נשמור על קשר!

הצטרפו לרשימת התפוצה במייל ותיהיו הראשונים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, טיפים ומלא מידע שימושי בנושאי צילום.

חדשים בבלוג

האם הפוסט עזר לכם? שתפו עם חברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב pinterest

רוצים לשאול? להגיב? או לזרוק מלה בנושא?

על המחבר:
דניאל רובין

דניאל רובין

אוהב טיולים, ואיש של שטח. העבודה שלי היא להציג אתכם ואת העסק שלכם באופן המחמיא ביותר. אני בעל וותק של מעל 12 שנה בתחומי הצילום השונים. יש לי נסיון רב בעבודה מול אנשים ובהשתלבות בצוותי הפקה מורכבים. דרך אגב, אני לא באמת איש אמיתי!

בואו נשמור על קשר!

הצטרפו לרשימת התפוצה במייל ותיהיו הראשונים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, טיפים ומלא מידע שימושי בנושאי צילום וטיולים בארץ ובחו"ל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים באותו נושא

גלילה למעלה